Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_rights' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_groups' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 814

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 815

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 816

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 817

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 818

Warning: Illegal string offset 'user_rights' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 819

Warning: Illegal string offset 'user_groups' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 820
ArmA BTK - Born To Kill - ARMA KLAN - Články: STRUÄŒNÝ NÁVOD K TVORBÄš MISÍ - díl druhý
30.04.2024 21:57
WEB
· Úvod
· FÓRUM
· Články
· GALERIE
· ODKAZY
· NAPIŠTE NÁM
· HLEDAT

· Kalendář akcí
· Professional Download System
BTK

· ARMA
Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

STRUČNÝ NÁVOD K TVORBĚ MISÍ - díl druhý
Benyho stručný návod ke tvorbě misi
Díl druhý – tvorba jednoduché mise

Ještě než se pustíme do editování si řekneme, jak v editoru otevřít mise, které vytvořil někdo jiný. Přímo z misí se toho dá totiž spoustu naučit. Jen si dejte pozor na to, ať nevydáváte dílo někoho jiného za své (pokud nechcete kvůli Armě skončit před soudem :D).
Pokud si chcete prohlédnout nějakou misi, kterou jste hráli v MP, najdete ji v následující složce:

WinXP: C:\Documents and Settings\vasejmeno\Local Settings\Data Aplikací\ArmA 2\MPMissionsCache
Win Vista: C:\Users\vasejmeno\AppData\Local\Arma 2\MPMissionsCache
(aby jste se do těchto složek dostali, je třeba mít viditelné neviditelné složky).

Zde jsou uloženy mise ve formátu .pbo. Aby jste je mohli rozbalit, je třeba si stáhnout program Pbo Decryptor například odtud - Link.

Funguje velice jednoduše – zadáte cestu k souboru, který chcete rozbalit a kliknete na Decompress. Ve složce, kde se nacházel původní .pbo se vytvoří složka se samotnou misí, například opravna2.Chernarus.

Tuto celou složku nakopírujte do Dokumenty\ArmA 2 Other Profiles\vasprofil\missions

A nyní už staří zapnout editor, dát načíst, a pokud jste vše udělali správně, mise bude v seznamu.

Na konci dílu najdete odkaz na misi, jejíž tvorbu si popíšeme. Můžete se tedy přesvědčit, zda jste udělali vše správně.

Ještě jedno důležité upozornění: mezi armou a ostatními programy (třeba prohlížečem) můžete přepínat pomocí kláves Alt+Tab.

Než se pustíte do tvorby samotné mise, je důležité mít určitou představu o tom, co se v misi bude dít. Promyslete si příběh, hrubé rozložení jednotek, místo konání mise, strany, za kterou budou hráči hrát atd.

Naše mise: Družstvo záškodníků NAPA má za úkol zničit Ruské tanky, které se nacházejí v továrně u Solněčného. Sekundárním úkolem bude zničení železničního mostu severně od továrny (tuto část mise zaimplentujeme v nějakém pozdějším díle).

Budeme tvořit multiplayer misi, nicméně bude hratelná i v SP. Nezapomínejte misi průběžně ukládat!

Takže, zapněte editor, vyberte Černarus. Na západním pobřeží leží město Solněčnyj, západně od něj vesnice Dolina. Nedaleko Doliny ve čtverci 117089 je stodola. U této stodoly bude naše mise začínat.

Nejprve vložíme přátelské jednotky. Vytvoříme si tyto jednotky:

• Velitel:
o Strana: Nezávislí
o Frakce: NAPA
o Třída: Lidé
o Ovládání: Hráč
o Hodnost: Seržant
o Jednotka: Velitel

• Záškodník (2x):
o Strana: Nezávislí
o Frakce: NAPA
o Třída: Lidé
o Ovládání: Hratelné
o Hodnost: Svobodník
o Jednotka: Záškodník

Po vytvoření záškodníka na něj jednou klikněte, dejte Ctrl+C, potom Ctrl+V. Vytvoří se vám druhý záškodník. Toho pomocí F2 spojte s velitelem.

• Střelec (AKM):
o Strana: Nezávislí
o Frakce: NAPA
o Třída: Lidé
o Ovládání: Hratelné
o Hodnost: Vojín
o Jednotka: Střelec (AKM)

• Zdravotník:
o Strana: Nezávislí
o Frakce: NAPA
o Třída: Lidé
o Ovládání: Hratelné
o Hodnost: Vojín
o Jednotka: Zdravotník

Nezapomeňte nastavit jednotkám nějakou dovednost.

Pokud jste udělali vše správně, mel by výsledek vypadat přibližně takto:



Teď vytvoříme nepřátelské jednotky. Při tomto procesu je nutné si uvědomit, kolik jednotek do hry vložit, aby mise nebyla předimenzovaná. Za maximální poměr považuji 1:2 (v našem případě by tedy po hráčích nemělo jít v jednu chvíli více jak 10 vojáků).

Nejdříve vytvoříme hlídky. Přepněte si do skupin a ve čtverci 128086 vložte následující skupinu:

• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Pěchota
• Název: Pěchotní družstvo

Tu samou skupinu dejte i do čtverce 131084 a na statek ve čtverci 129083. Ze skupiny na statku smažte vojáka, střelce s RPG a lehkého kulometčíka.

Další skupinou bude motorizovaná hlídka.
• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Motorizovaná pěchota
• Název: Motorizovaná hlídka

Umístěte ji poblíž Orlovce. Vodníkovi (auto) nastavte pravděpodobnost přítomnosti na cca 35%. Pěchotě nastavte v položce „speciální“ Pasažér.

Poslední skupinou bude družstvo Spetznatz, které má za úkol bránit samotnou továrnu.
• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Pěchota
• Název: Tým Spetznatz

Vložte je do čtverce 131083. Smažte útočníka, střelce (bez tlumiče) a ostřelovače.

Teď ještě umístíme jednotlivé jednotky. Na křižovatku ve čtverci 134091 dejte dva UAZy s kulomety:
o Strana: OPFOR
o Frakce: ÄŒDKZ
o Třída: Auta
o Ovládání: Nehratelné
o Hodnost: Vojín
o Jednotka: UAZ (DÅ KM)

Poblíž statku 129084 na cestě vytvořte Vodníka.
o Strana: OPFOR
o Frakce: Rusové
o Třída: Obrněnci
o Ovládání: Nehratelné
o Hodnost: Vojín
o Jednotka: Vodník (BPPU)
o Pravděpodobnost přít.: 70%

Poslední nepřátelskou jednotkou bude sniper na silu ve čtverci 130802.
o Strana: OPFOR
o Frakce: Rusové
o Třída: Lidé (Spetznatz)
o Ovládání: Nehratelné
o Hodnost: Seržant
o Jednotka: Ostřelovač Specnaz
o Inicializace: this setpos [(GetPos this select 0),(GetPos this select 1), +33.2];
Příkaz nakopírujte do pole inicializace. Sniper se objeví na vrchu sila.

Teď vložíme prázdné jednotky.
• 2x T90
o Strana: Prázdný
o Třída: Obrněnci
o Ovládání: Nehratelné
o Jednotka: T-90 (Rusové)
o Poškození: cca 50%
o Palivo: 0%
o Munice: 0%
o Název: tank1; tank2



• 1x T 72
o Strana: Prázdný
o Třída: Obrněnci
o Ovládání: Nehratelné
o Jednotka: T-72 (Rusové)
o Poškození: cca 50%
o Palivo: 0%
o Munice: 0%
o Název: tank3


Zhruba do této pozice (čtverec 130082):



Tak to by byly jednotky. Teď vytvoříme spínače.
Někde poblíž doliny si vytvořte následující spínač:



Úkolem tohoto spínače je ukončit misi ve chvíli, kdy jsou zničeny tanky.
Text z pole podmínka: not (alive tank1) && not (alive tank2) && not (alive tank3)

Další spínač ukončí misi ve chvíli, kdy celé družstvo zemře:



Teď vytvoříme waypointy. Jednou klikněte na velitele družstva ve čtverci 128086. Ujistěte se, že máte vybrány waypointy (F4). Pomocí waypointů vytvoříme cestu, po které bude skupina hlídkovat. U všech waypointů nastavte radius umístění 30. První waypoint udělejte ve čtverci 125086, typ Přesun, rychlost omezená, chování „bez rizika“. Další waypoint bude ve čtverci 125082. Typ „přesun“, rychlost a chování „beze změny“. Třetí ve čtverci 128082. Nastavení stejné jako u minulého. Poslední bude poblíž místa, kde máte vytvořenou skupinu. Typ: Opakuj. Vše ostatní beze změny. Tímto docílíme toho, že družstvo bude hlídkovat na okraji lesa. Vznikne vám jakýsi čtverec.

Nyní aplikujte ten samý postup i u skupiny ve čtverci 13084.



OK, nezoufejte, už se blížíme k závěru. Nastavíme waypointy pro džípy, které jsme vytvořili na křižovatce. Tomu, který máte severněji dejte waypoint do čtverce 133084, chování: bez rizika (AI pojede po silnici). Druhý waypoint dejte do čtverce 131081. Třetí bude mít typ: Opakuj a bude poblíž počáteční pozice.
Druhému UAZ vytvořte waypointy na stejný způsob, akorát po cestě na západ.
Pokud vás zajímá, proč jsme vytvořili jeden waypoint v půlce cesty, tak je to proto, že AI nejsou zrovna nejlepší řidiči.

Značky si vytvořte dle libosti. Doporučuji jednu označující počáteční pozici a druhou označující cíl.

Teď si vytvoříme modul první pomoci. Někde poblíž našeho družstva vložte tyto moduly: První pomoc: Simulace a První pomoc: Pohyb s raněným. MODUL PRVNÍ POMOC: AKCE NEVKLÁDEJTE! Oba moduly sesynchronizujte s velitelem družstva. První pomoc funguje tak, že když je jednotka těžce zraněna, dostane se do bezvědomí a ostatní hráči ji můžou vyléčit.

No a tím je největší část tvorby mise za námi.

Teď už jen zbývá pohrát si s menu Intel.

Pokud máte hotovo, uložte misi do SP misí a pořádně si ji vychutnejte!
V dalším díle si vysvětlíme, jak napsat briefing.

Odkaz na misi: Link
Komentáře
Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Hodnocení
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.

Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.

Zatím nikdo nehodnotil.
Přilášení
Jméno

Heslo



Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
BlackFace by Fusion-Style.Ro | 16,448,445 návštěv
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2008 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.