<< Květen 2024 >>
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|
|
|
|
|
STRUÄŒNà NÃVOD K TVORBÄš MISà - dÃl druhý |
|
Benyho struÄný návod ke tvorbÄ› misi
DÃl druhý – tvorba jednoduché mise
JeÅ¡tÄ› než se pustÃme do editovánà si Å™ekneme, jak v editoru otevÅ™Ãt mise, které vytvoÅ™il nÄ›kdo jiný. PÅ™Ãmo z misà se toho dá totiž spoustu nauÄit. Jen si dejte pozor na to, aÅ¥ nevydáváte dÃlo nÄ›koho jiného za své (pokud nechcete kvůli ArmÄ› skonÄit pÅ™ed soudem :D).
Pokud si chcete prohlédnout nÄ›jakou misi, kterou jste hráli v MP, najdete ji v následujÃcà složce:
WinXP: C:\Documents and Settings\vasejmeno\Local Settings\Data AplikacÃ\ArmA 2\MPMissionsCache
Win Vista: C:\Users\vasejmeno\AppData\Local\Arma 2\MPMissionsCache
(aby jste se do tÄ›chto složek dostali, je tÅ™eba mÃt viditelné neviditelné složky).
Zde jsou uloženy mise ve formátu .pbo. Aby jste je mohli rozbalit, je tÅ™eba si stáhnout program Pbo Decryptor napÅ™Ãklad odtud - Link.
Funguje velice jednoduÅ¡e – zadáte cestu k souboru, který chcete rozbalit a kliknete na Decompress. Ve složce, kde se nacházel původnà .pbo se vytvořà složka se samotnou misÃ, napÅ™Ãklad opravna2.Chernarus.
Tuto celou složku nakopÃrujte do Dokumenty\ArmA 2 Other Profiles\vasprofil\missions
A nynà už stařà zapnout editor, dát naÄÃst, a pokud jste vÅ¡e udÄ›lali správnÄ›, mise bude v seznamu.
Na konci dÃlu najdete odkaz na misi, jejÞ tvorbu si popÃÅ¡eme. Můžete se tedy pÅ™esvÄ›dÄit, zda jste udÄ›lali vÅ¡e správnÄ›.
JeÅ¡tÄ› jedno důležité upozornÄ›nÃ: mezi armou a ostatnÃmi programy (tÅ™eba prohlÞeÄem) můžete pÅ™epÃnat pomocà kláves Alt+Tab.
Než se pustÃte do tvorby samotné mise, je důležité mÃt urÄitou pÅ™edstavu o tom, co se v misi bude dÃt. Promyslete si pÅ™ÃbÄ›h, hrubé rozloženà jednotek, mÃsto konánà mise, strany, za kterou budou hráÄi hrát atd.
NaÅ¡e mise: Družstvo záškodnÃků NAPA má za úkol zniÄit Ruské tanky, které se nacházejà v továrnÄ› u SolnÄ›Äného. SekundárnÃm úkolem bude zniÄenà železniÄnÃho mostu severnÄ› od továrny (tuto Äást mise zaimplentujeme v nÄ›jakém pozdÄ›jÅ¡Ãm dÃle).
Budeme tvoÅ™it multiplayer misi, nicménÄ› bude hratelná i v SP. NezapomÃnejte misi průběžnÄ› ukládat!
Takže, zapnÄ›te editor, vyberte ÄŒernarus. Na západnÃm pobÅ™ežà ležà mÄ›sto SolnÄ›Änyj, západnÄ› od nÄ›j vesnice Dolina. Nedaleko Doliny ve Ätverci 117089 je stodola. U této stodoly bude naÅ¡e mise zaÄÃnat.
Nejprve vložÃme přátelské jednotky. VytvoÅ™Ãme si tyto jednotky:
• Velitel:
o Strana: NezávislÃ
o Frakce: NAPA
o TÅ™Ãda: Lidé
o OvládánÃ: HráÄ
o Hodnost: Seržant
o Jednotka: Velitel
• ZáškodnÃk (2x):
o Strana: NezávislÃ
o Frakce: NAPA
o TÅ™Ãda: Lidé
o OvládánÃ: Hratelné
o Hodnost: SvobodnÃk
o Jednotka: ZáškodnÃk
Po vytvoÅ™enà záškodnÃka na nÄ›j jednou kliknÄ›te, dejte Ctrl+C, potom Ctrl+V. Vytvořà se vám druhý záškodnÃk. Toho pomocà F2 spojte s velitelem.
• Střelec (AKM):
o Strana: NezávislÃ
o Frakce: NAPA
o TÅ™Ãda: Lidé
o OvládánÃ: Hratelné
o Hodnost: VojÃn
o Jednotka: Střelec (AKM)
• ZdravotnÃk:
o Strana: NezávislÃ
o Frakce: NAPA
o TÅ™Ãda: Lidé
o OvládánÃ: Hratelné
o Hodnost: VojÃn
o Jednotka: ZdravotnÃk
Nezapomeňte nastavit jednotkám nějakou dovednost.
Pokud jste udělali vše správně, mel by výsledek vypadat přibližně takto:
TeÄ vytvoÅ™Ãme nepřátelské jednotky. PÅ™i tomto procesu je nutné si uvÄ›domit, kolik jednotek do hry vložit, aby mise nebyla pÅ™edimenzovaná. Za maximálnà pomÄ›r považuji 1:2 (v naÅ¡em pÅ™ÃpadÄ› by tedy po hráÄÃch nemÄ›lo jÃt v jednu chvÃli vÃce jak 10 vojáků).
NejdÅ™Ãve vytvoÅ™Ãme hlÃdky. PÅ™epnÄ›te si do skupin a ve Ätverci 128086 vložte následujÃcà skupinu:
• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Pěchota
• Název: Pěchotnà družstvo
Tu samou skupinu dejte i do Ätverce 131084 a na statek ve Ätverci 129083. Ze skupiny na statku smažte vojáka, stÅ™elce s RPG a lehkého kulometÄÃka.
DalÅ¡Ã skupinou bude motorizovaná hlÃdka.
• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Motorizovaná pěchota
• Název: Motorizovaná hlÃdka
UmÃstÄ›te ji poblÞ Orlovce. VodnÃkovi (auto) nastavte pravdÄ›podobnost pÅ™Ãtomnosti na cca 35%. PÄ›chotÄ› nastavte v položce „speciálnÓ Pasažér.
Poslednà skupinou bude družstvo Spetznatz, které má za úkol bránit samotnou továrnu.
• Strana: OPFOR
• Frakce: Rusové
• Typ: Pěchota
• Název: Tým Spetznatz
Vložte je do Ätverce 131083. Smažte útoÄnÃka, stÅ™elce (bez tlumiÄe) a ostÅ™elovaÄe.
TeÄ jeÅ¡tÄ› umÃstÃme jednotlivé jednotky. Na kÅ™ižovatku ve Ätverci 134091 dejte dva UAZy s kulomety:
o Strana: OPFOR
o Frakce: ÄŒDKZ
o TÅ™Ãda: Auta
o OvládánÃ: Nehratelné
o Hodnost: VojÃn
o Jednotka: UAZ (DÅ KM)
PoblÞ statku 129084 na cestÄ› vytvoÅ™te VodnÃka.
o Strana: OPFOR
o Frakce: Rusové
o TÅ™Ãda: ObrnÄ›nci
o OvládánÃ: Nehratelné
o Hodnost: VojÃn
o Jednotka: VodnÃk (BPPU)
o PravdÄ›podobnost pÅ™Ãt.: 70%
Poslednà nepřátelskou jednotkou bude sniper na silu ve Ätverci 130802.
o Strana: OPFOR
o Frakce: Rusové
o TÅ™Ãda: Lidé (Spetznatz)
o OvládánÃ: Nehratelné
o Hodnost: Seržant
o Jednotka: OstÅ™elovaÄ Specnaz
o Inicializace: this setpos [(GetPos this select 0),(GetPos this select 1), +33.2];
PÅ™Ãkaz nakopÃrujte do pole inicializace. Sniper se objevà na vrchu sila.
TeÄ vložÃme prázdné jednotky.
• 2x T90
o Strana: Prázdný
o TÅ™Ãda: ObrnÄ›nci
o OvládánÃ: Nehratelné
o Jednotka: T-90 (Rusové)
o PoÅ¡kozenÃ: cca 50%
o Palivo: 0%
o Munice: 0%
o Název: tank1; tank2
• 1x T 72
o Strana: Prázdný
o TÅ™Ãda: ObrnÄ›nci
o OvládánÃ: Nehratelné
o Jednotka: T-72 (Rusové)
o PoÅ¡kozenÃ: cca 50%
o Palivo: 0%
o Munice: 0%
o Název: tank3
Zhruba do této pozice (Ätverec 130082):
Tak to by byly jednotky. TeÄ vytvoÅ™Ãme spÃnaÄe.
NÄ›kde poblÞ doliny si vytvoÅ™te následujÃcà spÃnaÄ:
Úkolem tohoto spÃnaÄe je ukonÄit misi ve chvÃli, kdy jsou zniÄeny tanky.
Text z pole podmÃnka: not (alive tank1) && not (alive tank2) && not (alive tank3)
DalÅ¡Ã spÃnaÄ ukonÄà misi ve chvÃli, kdy celé družstvo zemÅ™e:
TeÄ vytvoÅ™Ãme waypointy. Jednou kliknÄ›te na velitele družstva ve Ätverci 128086. UjistÄ›te se, že máte vybrány waypointy (F4). Pomocà waypointů vytvoÅ™Ãme cestu, po které bude skupina hlÃdkovat. U vÅ¡ech waypointů nastavte radius umÃstÄ›nà 30. Prvnà waypoint udÄ›lejte ve Ätverci 125086, typ PÅ™esun, rychlost omezená, chovánà „bez rizika“. DalÅ¡Ã waypoint bude ve Ätverci 125082. Typ „pÅ™esun“, rychlost a chovánà „beze zmÄ›ny“. TÅ™età ve Ätverci 128082. Nastavenà stejné jako u minulého. Poslednà bude poblÞ mÃsta, kde máte vytvoÅ™enou skupinu. Typ: Opakuj. VÅ¡e ostatnà beze zmÄ›ny. TÃmto docÃlÃme toho, že družstvo bude hlÃdkovat na okraji lesa. Vznikne vám jakýsi Ätverec.
Nynà aplikujte ten samý postup i u skupiny ve Ätverci 13084.
OK, nezoufejte, už se blÞÃme k závÄ›ru. NastavÃme waypointy pro džÃpy, které jsme vytvoÅ™ili na kÅ™ižovatce. Tomu, který máte severnÄ›ji dejte waypoint do Ätverce 133084, chovánÃ: bez rizika (AI pojede po silnici). Druhý waypoint dejte do Ätverce 131081. TÅ™età bude mÃt typ: Opakuj a bude poblÞ poÄáteÄnà pozice.
Druhému UAZ vytvořte waypointy na stejný způsob, akorát po cestě na západ.
Pokud vás zajÃmá, proÄ jsme vytvoÅ™ili jeden waypoint v půlce cesty, tak je to proto, že AI nejsou zrovna nejlepÅ¡Ã Å™idiÄi.
ZnaÄky si vytvoÅ™te dle libosti. DoporuÄuji jednu oznaÄujÃcà poÄáteÄnà pozici a druhou oznaÄujÃcà cÃl.
TeÄ si vytvoÅ™Ãme modul prvnà pomoci. NÄ›kde poblÞ naÅ¡eho družstva vložte tyto moduly: Prvnà pomoc: Simulace a Prvnà pomoc: Pohyb s ranÄ›ným. MODUL PRVNà POMOC: AKCE NEVKLÃDEJTE! Oba moduly sesynchronizujte s velitelem družstva. Prvnà pomoc funguje tak, že když je jednotka těžce zranÄ›na, dostane se do bezvÄ›domà a ostatnà hráÄi ji můžou vyléÄit.
No a tÃm je nejvÄ›tÅ¡Ã Äást tvorby mise za námi.
TeÄ už jen zbývá pohrát si s menu Intel.
Pokud máte hotovo, uložte misi do SP misà a pořádně si ji vychutnejte!
V dalÅ¡Ãm dÃle si vysvÄ›tlÃme, jak napsat briefing.
Odkaz na misi: Link
|
Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.
|
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
|
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.
Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.
Zatím nikdo nehodnotil.
|
|
|