<< Duben 2024 >>
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
STRUÄŒNà NÃVOD K TVORBÄš MISà - dÃl tÅ™età |
|
Benyho struÄný návod ke tvorbÄ› misi
DÃl tÅ™età – tvorba briefingu
Briefing tvořà nepostradatelnou Äást každé kvalitnÄ›jÅ¡Ã mise. V ArmA 2 se už brÃfing nepÃÅ¡e v HTML kódu, jak tomu bylo v OFP a ArmA 1, ale pÃÅ¡e se ve formÄ› scriptu.
VytvoÅ™enà briefingu nenà nijak složité, nicménÄ› my si to jeÅ¡tÄ› ulehÄÃme použitÃm programu A2B Editor, který vytvoÅ™il EMSI.
Stáhnout si ho můžete odtud: Armaholic.com
1) Co v briefingu musà být – úkoly hráÄe
2) Co by v briefingu mělo být – Zpravodajské informace, situace na bojišti, kontakt na autora
Tvorba samotného briefingu:
1) Vytvořenà souboru init.sqs
• OtevÅ™ete si poznámkový blok, nakopÃrujte do nÄ›j tento text:
execVM "briefing.sqf"; a soubor uložte s názvem „Init.sqs“ do složky, kde se nacházà mise, ke které briefing tvoÅ™Ãte.
Při ukládánà v kolence „uložit typ jako“ vyberte všechny soubory, jinak se soubor uložà jako init.sqs.txt a briefing nebude fungovat!!!
• Úkolem tohoto souboru je spuštěnà briefingu
2) Vloženà MP formy do brifingu
• OtevÅ™ete si A2B editor, enterem se dostaňte na nový řádek a v menu Extras zvolte „Insert basic MP template“. „Name of the playable unit“ dávejte vždy player. Vyberte strany, za které budou hráÄi v misi hrát a kliknÄ›te na create.
• Vytvořà se vám něco takovéhoto:
• Briefing průběžnÄ› ukládejte. Název souboru musà byt „briefing“ a musà být ve složce s misÃ
3) Vytvořenà úkolů:
• V levém menu programu A2B kliknÄ›te na „Create Task“. Jméno úkolu dávejte krátké a ÄÃslujte je, napÅ™Ãklad ukol1, ukol2 atd.
• Task assigned to the unit: vždy dávejte „player“
• Short descr.: Text, který se zobrazà v seznamu úkolů.
• Úkoly piÅ¡te mezi závorky viz obrázky nÞe. Pro BLUFOR piÅ¡te do case WEST, pro OPFFOR piÅ¡te do case EAST, pro NAPA piÅ¡te do case RESISTANCE, a pro civilisty do case CIVILIAN.
4) Popis úkolů:
• Klikněte na „Set Task Description“. Jméno stejné jako u úkolu, který jste vytvořili pomocà Create Task.
• Text title: Text, který se zobrazà …
• Descr. of the task: Text, který se zobrazà pÅ™i kliknutà na úkol, zde se klidnÄ› rozepiÅ¡te. Odřádkovánà se dává kliknutÃm na „add line break“ (pÅ™idá se tag ).
• TlaÄÃtkem Add marker dáte do briefingu odkaz, na který lze kliknout a pokud to udÄ›láte, mapa se vycentruje na znaÄku.
• PÅ™idávánà obrázků si vysvÄ›tlÃme pozdÄ›ji
5) Set Task Destination: PÅ™i dvojkliku na úkol se mapa vycentruje na zvolenou znaÄku.
6) Set Current Task: Nastavà úkol jako aktuálnÃ. Aktuálnà může být v jednu chvÃli jen jeden úkol.
7) Set Task State: PoužÃvá se ve spÃnaÄÃch, pokud chcete zmÄ›nit stav úkolu. Stavy jsou:
Created (vytvořený)
Assigned (přidělený)
Succeeded (splněný)
Failed (nesplněný)
Canceled (zrušený)
PÅ™Ãklad spÃnaÄe, který oznaÄà ukol1 za splnÄ›ný:
8) Vytvořenà poznámek v diáři:
• Klikněte na Create Diary Record a vyplňte tabulku podle potřeby.
• Můžete pÅ™idávat odkazy na znaÄky a odřádkovánà stejnÄ› jako pÅ™i tvorbÄ› popisku úkolů.
9) Vkládánà obrázků:
• Do briefingu lze vkládat obrázky, tyto obrázky se musà nacházet ve složce s misÃ.
• PÅ™Ãklad:>player createDiaryRecord["Diary", ["Blabla", "BLABLABLA < img image='obrazek.jpg' width='512' height='512'/>BLA BLA"]](pÅ™i vloženà odeberte mezeru mezi < img)
• Obrázek se v náhledu v editoru nezobrazÃ! MusÃte si misi pustit v SP/MP.
• RozmÄ›ry obrázku musà být mocniny ÄÃsla 2, tedy 4, 8, 16, 32 atd.
10) Možné důvody nefunkÄnosti:
• 1) Chyba v souboru init.sqs (název, špatně vložený kód)
• 2) Å patná strana hráÄe (case WEST atd.)
• 3) Uvozovky – Nemůžete vkládat uvozovky do uvozovek – je tÅ™eba použÃt apostrof!
i. pÅ™: player createDiaryRecord ["Diary", ["Text5", "Zabte nepřátelského velitele pÅ™ezdÃvaného ‚Žralok‘"]];
11) Problém s diakritikou:
• Může se objevit problém se zobrazenÃm CZ znaků. Tento problém se dá snadno vyÅ™eÅ¡it. Soubor briefing.sqf si otevÅ™ete v poznámkovém bloku a dejte Soubor, Uložit jako. Název souboru je „briefing.sqf“, Uložit jako typ: vÅ¡echny soubory a kódovánÃ: UTF-8. PotvrÄte pÅ™epsánà souboru.
Tak to by bylo asi vše, kdyby bylo něco nejasného, napište to do komentářů.
Vzorová mise z minulého dÃlu s briefingem:
Opravna 2.Chernarus
|
#1 |
dne 12.10.2009 19:39
#2 |
dne 13.10.2009 00:17
#3 |
dne 13.10.2009 07:15
#4 |
dne 13.10.2009 13:31
|
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
|
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.
Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.
Zatím nikdo nehodnotil.
|
|
|
EDIT - DÃk za rychlou opravu