<< Duben 2024 >>
Po |
Út |
St |
Čt |
Pá |
So |
Ne |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
STRUÄŒNà NÃVOD K TVORBÄš MISà - dÃl pátý |
|
Benyho struÄný návod ke tvorbÄ› misi
DÃl pátý – description.ext
Soubor description.ext by mÄ›l stejnÄ› jako briefing tvoÅ™it souÄást každé propracovanÄ›jÅ¡Ã mise.
Sloužà zejména k tvorbÄ› respawnu, pÅ™idávánà vlastnÃch zvuků do hry a k práci s parametry (o tÄ›ch si povÃme v nÄ›kterém z pÅ™ÃÅ¡tÃch dÃlů).
Stejně jako pro tvorbu briefingu existuje program i pro tvorbu description. Jmenuje se A2D a je opět od EMSIho. Stáhnout si ho můžete zde - www.arma2.xf.cz.
Po spuštěnà programu máte na pravé straně panel se záložkami. Ty si postupně projdeme.
1. On Load
a. OnLoadMission: Text, který se zobrazà pÅ™i náÄÃtánà mise.
b. OnLoadMissionTime: zaÅ¡krtnÄ›te, pokud chcete, aby se pÅ™i naÄÃtánà mise zobrazil Äas a datum
c. Score: Můžete definovat minimálnÃ/průmÄ›rné /maximálnà skóre. Zobrazà se v debriefingu (tabulka, která se ukáže na konci mise)
d. Accessories: DoporuÄuji nechat vÅ¡e zaÅ¡krtlé.
DisabledAi – v MP misi se automaticky vypnou Ai pÅ™i vybÃránà slotů.
2. Identity
a. ZaÅ¡rtnÄ›te Active, pokud chcete využÃt. VyužÃvá se, pokud potÅ™ebujete, aby konkrétnà voják mÄ›l stejnou tvář (využitelné napÅ™. v misi, kde máte zabÃt konkrétnà osobu a chcete umÃstit jeho foto do briefingu)
b. V misi se použije pÅ™Ãkaz setIdentity, viz community.bistudio.com
3. Radio
a. Můžete přidávat rádiové hlášky, které se poté přehrajà v misi.
b. Class name – jméno hlášky, na které se poté budete odkazovat v editoru
c. Name – odÅ¡krtnÄ›te enabled, využÃvá se jen velice zÅ™Ãdka
d. Location – odkaz na soubor. Soubor musà být ve tvaru .ogg. Na konci návodu najdete odkaz na Converter (pro ArmA 2 bohatÄ› staÄà nejhorÅ¡Ã kvalita).
pÅ™: \Sounds\song.ogg (odkaz na soubor .ogg, který se nacházà ve složce Sounds, která je ve složce s misÃ)
e. Radio titles: Titulky k rádiu, zobrazà se v chatu.
f. V editoru se hláška vyvolá následovně: jednotka sideRadio hlaska1; jednotka2 globalRadio hlaska2 (dále existuje i globalRadio a vehicleRadio)
4. Sounds
a. Do hry se dajà pÅ™idávat i vlastnà zvuky. Postup je znaÄnÄ› podobný jako pÅ™i pÅ™idávánà hlášek.
b. Ve hře se na zvuk odkážete takto: playsound „zvuk1“
5. Music
a. Do hry se dá přidat i vlastnà hudba. Dá se sice vkládat přes cfgMusic, ale klidně použijte cfgSounds (viz bod 4)
6. Loadout
a. Zde můžete upravovat zbranÄ› a munici, která bude pÅ™Ãstupná jeÅ¡tÄ› v briefingu pÅ™ed spuÅ¡tÄ›nÃm samotné mise.
b. Odkaz na stránku s názvem misà a zásobnÃků najdete v minulém dÃle.
c. Do kolonky Qty zadáváte množstvà zbranÄ› / zásobnÃku.
7. MP Options
a. Respawn
I. NONE – žádný
I. BIRD - Vrána – po smrti se hrÃ¡Ä pohybuje po bojiÅ¡ti jakožto vrána. V tomto stavu nemůže komunikovat s živými spolubojovnÃky pÅ™es chat. Jedná se o defaultnà typ respawnu.
II. INSTANT – hrÃ¡Ä se narodà tam, kde zemÅ™el.
III. BASE - Na urÄité znaÄce – pro BLUFOR se znaÄka musà jmenovat respawn_west, pro OPFOR respawn_east, pro NAPA respawn_guerrila a pro civilisty respawn_civilian.
IV. GROUP - hrÃ¡Ä se může „vtÄ›lit“ do jednotky, kterou ovládala Ai. Pokud žádné nenà žádná jednotka Ai, do které by se dalo respawnout, respne se hrÃ¡Ä do vrány. V tomto pÅ™ÃdÄ› se respne do jednotky v rámci skupiny, ve které byl „v minulém životě“
II. SIDE – StejnÄ› jako group, akorát že se hrÃ¡Ä respne do Ai z celé strany (BLUFOR atd.). Pozn.: Ai musà být nastavená jako „hratelná“ v editoru.
b. Respawndialog – pokud zaÅ¡krtnete, tak se hráÄi ukáže po smrti tabulka se score a Äas, zbývajÃcà do oživenÃ
c. Respawndelay – ÄŒas, za jaký probÄ›hne oživenÃ
d. RespawnVehicleDelay – Äas, za jaký se vytvořà nové vozidlo po té, co bylo původnà zniÄeno. Viz http://community.bistudio.com/wiki/respawnVehicle
e. Header – Zadejte typ mise (napÅ™. Coop), minimum a maximum hráÄů
f. Parameters – troche složitÄ›jÅ¡Ã, necháme sin a pÅ™ÃÅ¡tÄ›
8. Other – sem se dá vkládat dalÅ¡Ã kód, jako napÅ™. vkládánà dialogů atd., zatÃm nevyužijeme
Tak to by bylo, pokud je nÄ›co nejasného, piÅ¡te do komentářů. Na prvnà pohled je to možná trochu složitÄ›jÅ¡Ã. NicménÄ› si myslÃm, že ze vzorové mise byste to mÄ›li vÅ¡ichni pochopit :)
Odkaz na naši testovacà misi se souborem description.ext:opravna2.Chernarus.rar
MP3 to Ogg Converter: Ogg converter
|
Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.
|
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
|
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.
Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.
Zatím nikdo nehodnotil.
|
|
|