Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_rights' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_groups' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Cannot assign an empty string to a string offset in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 291

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 814

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 815

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 816

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 817

Warning: Illegal string offset 'user_level' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 818

Warning: Illegal string offset 'user_rights' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 819

Warning: Illegal string offset 'user_groups' in /www/btkclan.cz/1.btkclan.cz/maincore.php on line 820
ArmA BTK - Born To Kill - ARMA KLAN - Články: STRUÄŒNÝ NÁVOD K TVORBÄš MISÍ - díl první
30.04.2024 21:02
WEB
· Úvod
· FÓRUM
· Články
· GALERIE
· ODKAZY
· NAPIŠTE NÁM
· HLEDAT

· Kalendář akcí
· Professional Download System
BTK

· ARMA
Kalendář akcí
<< Duben 2024 >>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

STRUČNÝ NÁVOD K TVORBĚ MISÍ - díl první
Benyho stručný návod ke tvorbě misí
Díl první - základní seznámeni s editorem

Zdravím příznivce BTK clanu i všechny ostatní, kterým se tento článek dostane do rukou.

Cílem teto minisérie bude tvorba jednoduché mise pro úplné začátečníky. Předem upozorňuji, že tento návod byl sepsán právě pro úplné začátečníky, takže máte-li již s editorem zkušenosti, můžete si klidně počkat na pozdější díly, ve kterých se snad již dostaneme hlouběji.

V prvním díle se seznámíme s editorem. Ten je součásti her od BIS už od dob Operace Flashpoint. V Arma II jej najdete v menu "Hra pro jednoho".

První věc, kterou musíte udělat, je vybrání místa. Na výběr mate Černarus a ostrov Utes. Vybereme Utes, neboť je vhodnější na testováni různých věcí v editoru (rychleji se načítá, rovinatý).

Po potvrzení výběru ostrova se otevře editor. Největší část zabírá mapa ostrova. Po mapě se pohybujete pomocí pravého tlačítka myši. Pomocí kolečka se dá přibližovat / oddalovat.
V právem části se nachází panel, pomocí kterého se s editorem pracuje. Tento panel si popíšeme.

Nejvýše je vysouvací menu, ve kterém si nastavíte, na jaké častí mise chcete pracovat (intro, samotná mise, outro). O tom vsak až později.

Pod tímto menu je tabulka s obrázkem mráčku, datumem a časem. Po kliknutí na tuto tabulku se vám otevře menu Intel, ve kterém si můžete nastavit mj. čas a datum mise, počasí či s kým budou spolupracovat nezávislí (NAPA). Text v řádku popis se zobrazí v MP misi hned pod názvem mise. Sem se hodí uvést např. autora mise či velice stručně vytyčit hlavní cíl mise – např. Vyčistěte vesnici Msta.



Pod intelem se nachází nejdůležitější část editoru. Jednotlivé položky si podrobně popíšeme:

Jednotky (F1): Pokud mate tuto položku v rámečku, můžete dvojklikem levého tlačítka kamkoliv na mapu vkládat jednotky - od vojáků až po útočné helikoptéry.



Popis některých položek:
• Ovládání:
Hráč – Jednotka ovládána přímo hráčem. Může být jen jedna.
Hratelné – Jednotka je hratelná hráči v multiplayer misi. Může být více.
Nehratelná – Jednotka ovládána AI.

• Zámek vozidla – Do zamčeného vozidla nejde vstoupit (dá se odemknout i během mise pomocí příkazu).

• Hodnost – Jednotka s nejvyšší hodností velí skupině.

• Speciální
Nic – jednotka se objeví tam, kde byla vytvořena.
Pasažér – Je-li ve skupině vozidlo s prázným místem, jednotka se do něj přesune.
Ve vzduchu – Letadla se vytvoří ve vzduchu
Ve formaci – Jednotka se ihned po startu mise objeví ve formaci (Patří-li do skupiny)

• Název – jednoslovný název jednotky, který se využívá u různých příkazů (důležité později)

• Dovednost – Míra „inteligence“ jednotky. Na minimu to budou úplná paka, na max supermani 

• Inicializace – sem se dají psát různé pokyny, které se vykonají po začátku mise. Nicméně pole inicializace není zrovna nejvhodnější místo, kam tyto pokyny psát (nepřehledné).

• Popis – Jakýkoliv text, který se objeví v MP misi, ve fázi, kdy si hráči vybírají, za kterou jednotku budou hrát. Takže místo voják tam může být třeba Franta Vocásek.

• Pravděpodobnost přítomnosti – Šance v procentech, že se jednotka ve hře objeví. Hodí se např. při tvorbě hlídek atd.

• Radius umístění – oblast v metrech, ve které se jednotka může objevit.

• Azimut – Směr ve stupních, kterým se jednotka bude dívat. Dá se také nastavovat tak, že vyberete jedním kliknutím LMB jednotku, držíte levý shift a pomocí myši nastavíte směr.



Skupiny (F2): Položka skupiny slouží ke dvoum věcem: vkládaní celých skupin (stejně jako u jednotek dvojklikem kamkoliv na mapu). Druhou věcí je tvoření nových skupin z jednotek, které se už na mapě nacházejí. To se udělá jednoduše tak, ze zmačknete LMB na jednotce a pustíte LMB nad jednotkou, ke které má byt daná jednotka přiražena. Chcete-li jednotku ze skupiny odstranit, kliknete na ni a modrou caru přesuňte kamkoliv do volného prostoru.



Spínače (F3): Spínače slouží k mnoha věcem. Funguji takto: jakmile jsou sepnuty, spustí se nějaká procedura. To, za jakých podmínek se spínač zapne a co se bude dít je plně konfigurovatelné.



• Poloosy – velikost spínače v metrech.

• Úhel – Stejná funkce jako azimut u jednotek (vyberete-li obdélník)

• Aktivace – Jaké jednotky spínač aktivují
Vyberete-li jakékoliv rádio (Alfa-Juliet), budou moci hráči aktivovat spínač přes rádio ve hře (0-0-1 atd.)

• Odpočítávání – za jakou dlouho dojde k aktivaci příkazů v poli „Při aktivaci“ po té, co je splněna podmínka. Čas se nastaví v polích Min, Stř, Max.

• Limit – jak dlouho (v sekundách) musí platit podmínka, aby se aktivovaly příkazů v poli „Při aktivaci“. Čas se nastaví v polích Min, Stř, Max.

• Typ – Co se stane po aktivaci spínače

• Název – jméno spínače, stejně jako u jednotek

• Text – Zobrazí se v rádiu, je li vybráno v Aktivaci

Spínače jsou celkem složitá záležitost a nejlépe bude, vysvětlíme-li si je na příkladech později.

Waypointy (F4): Waypointy říkají jednotkám, co mají dělat. Mezi nejpoužívanější druhy patří: přesun, znič a opakuj.

Synchronizace (F5): Slouží například ke sesynchronizováni útoku (sesynchronizujeme několik waypointu). Také se používá při práci s moduly.

Značky (F6): Používají se na značení nejrůznějších věcí do mapy, které potom budou moci vidět ostatní hráči. Důležitý je název značky, na který se potom budete odkazovat například v briefingu. Pozor – základní ikona značky – „Prázdný“ – je neviditelná pro ostatní hráče.

Moduly (F7): Moduly slouží k tvorbě různých věcí, které by se daly dělat pomoci scriptů buď velmi složitě nebo vůbec.

Další Položka je Uložit. V rozbalovacím menu si můžete zvolit, jak misi chcete uložit. Zvolíte-li "uložit jako uživatelskou misi", mise se uloží do složky Dokumenty/Arma2 other profiles/nazevuctu/missions (Win XP).
Zvolíte-li "zabalit do SP misi", mise se uloží ve formátu .pbo a dá se hrát přes menu „Hra pro jednoho“, „Mise“.
Zvolíte-li "zabalit do MP misi", mise se uloží ve formátu .pbo a dá se hrát na vámi vytvořeném serveru přes menu „Hra po síti“ spolu s vašimi přáteli.

Další položka „Načíst“ se používá k načtení vašich rozpracovaných misi. Také se dá využit k přepnutí na jiný ostrov, pokud jste se překlikli.

Připojení se používá k vložení již rozpracované mise do současně. Pozor - scripty a ostatní soubory se nepřenesou!

Smazat - Vymaže veškerý obsah z editoru.

Zobrazit textury - Ukáže v editoru povrch mapy - louky, lesy atd.

Zobrazit ID - ukáže ID všech objektu v editoru (při velkém priblizeni). Použivá se při tvorbě velmi komplexních misí.

Náhled - spustí misi, abyste si mohli ověřit, zda vše funguje.

Pokračovat - Pokud jste odešli z náhledu, načte vaši starou pozici. Nedoporučuji používat - změny, které jste provedli se nezobrazí!

Konec - Zavře editor. Ujistěte se, že mate misi uloženou.

V editoru se dají používat známé klávesové zkratky – Crtl+C, Ctrl+V, Ctrl+X.

To by bylo k editoru asi vše. Příště si vytvoříme jednoduchou misi.

Na závěr par zajímavých odkazů:

Arma editor help - Zřejmě nejkvalitnější off-line nápověda k editoru v češtině, ve které najdete nejrůznější návody, všechny příkazy a další užitečné věcí - arma2.xf.cz
Murray's editing guide - Velice kvalitní návod v angličtině, který navíc učí pomoci příkladů z praxe - armaholic.com.
Oficiální fórum – zde vám poradí s vašimi problémy (v AJ) - forums.bistudio.com



Doufám, že vás tento článek zaujal a že vám pomohl.
Komentáře
Zatím nikdo nekomentoval. Buďte proto první a vložte svůj komentář.
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Hodnocení
Musíte být registrovaný, aby jste mohli hodnotit.

Prosím přihlašte se, a nebo se zaregistrujte.

Výborné! Výborné! 100% [1 Hlas]
Chvalitebné Chvalitebné 0% [Žádné hlasy]
Dobré Dobré 0% [Žádné hlasy]
Dostačující Dostačující 0% [Žádné hlasy]
Nedostačující Nedostačující 0% [Žádné hlasy]
Přilášení
Jméno

Heslo



Zapoměli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
BlackFace by Fusion-Style.Ro | 16,448,436 návštěv
Powered by PHP-Fusion copyright 2002 - 2008 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.